אסטרטגיית חווית לקוח היא הבסיס לגיבוש הפעילויות והאמצעים לאורך כל נקודות האינטראקציה הדיגיטליות עם קהל המטרה. בכל נקודות המפגש לאורך כל ערוצי השיווק נדרשת התייחסות והכוונה ברורה למערך הזהויות וההתנהגויות של קהל המטרה. הלימה בין מאפייני קהל המטרה למאפייני המותג, החברה, הארגון היא חיונית ליצירת חוויות אינטראקציה ייחודית, אותנטית, המעניקה ערך מוסף דיגיטלי ללקוח
בבסיס האסטרטגיה מונחים תכנון והגדרה של חזון, מטרות, יעדים והזדמנויות בעולם השיווק הדיגיטלי במטרה למקסם את תועלות הארגון
גיבוש אסטרטגיה דיגיטלית מצריך ניתוח שיווקי מעמיק, תוך התייחסות למספר קריטריונים, המבוססים בשלב הראשון על האסטרטגיה השיווקית של הארגון
מהות פעילות החברה, ערכיהֿ
החזון, מטרות הארגון
מותגים, מוצרים או שירותים
הבנת פוטנציאל שוק והגדרה מדויקת של קהלי יעד
ניתוח רמת התחרותיות, תוך התייחסות למתחרים ישירים ולמתחרים עקיפים
הגדרת ערכים מוספים ויתרונות יחסיים
במקביל פועלים ערוצי שיווק דיגיטלי מגוונים, פלטפורמות וכלים, המהווים נקודות מפגש ייחודיות עם קהלי המטרה של הארגון – מבניית אתר אינטרנט להקמת פרופילים במספר הולך וגובר של רשתות חברתיות ועד לפיתוח אפליקציות.. מפרסום בגוגל, קידום במנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות ועד לפרסום ברשת האינטרנט … פלטפורמות רבות ומגוונות כל כך, המצריכות ניהול ייחודי ומותאם לקהלי המטרה
אז היכן להתחיל את הפעילות הדיגיטלית? והיכן לסיימה? האם נדרשת נוכחות בכל ערוצי השיווק הדיגיטלי? ומהם הגבולות? אין לכך תשובה חד משמעית
התשובה תהיה מורכבת ומותאמת למהות הארגון וסביבת פעילותו הדיגיטלית. בין היתר, נצטרך לתת מענה לנקודות ההתייחסות הבאות
כיצד לתרגם את מהות פעילות הארגון, מוצריו ושירותיו למדיה הדיגיטלית? אילו תכנים לשלב? האם ליצור אזורי תוכן? כיצד להתייחס לוויזואליות
מהו פוטנציאל השוק הדיגיטלי? האם הוא שונה מהותית מפוטנציאל השוק המוכר לכם מערוצי השיווק המסורתי
מהן זירות המפגש עם קהלי היעד? האם קהלי היעד במדיה הדיגיטלית שונים מקהלי היעד המוגדרים באסטרטגיה השיווקית של הארגון? כיצד נוכל לפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים, הצרכנים במקום ובזמן, שמתאים להם
מהי רמת התחרותיות? מיהם המתחרים? האם המתחרים במדיה הדיגיטלית שונים מהותית מהמתחרים המוכרים לכם בערוצי השיווק המסורתי
מהן מטרות הפעילות הדיגיטלית? כיצד תגדירו את היעדים הכמותיים
מהם אפיקי השיווק הדיגיטלי המתאימים? כיצד תבחרו את ערוצי השיווק הדיגיטלי המתאימים מתוך מכלול עצום של פלטפורמות ורשתות חברתיות
מהי רמת הנוכחות שתידרש מכם באפיקי השיווק הדיגיטלי
מהי ההיערכות השיווקית והתפעולית הנדרשת
אפקטיביות – כיצד תגדירו אפקטיביות? מהם המדדים להצלחה? כיצד תמדדו את תוצאות הפעילות
עולם השיווק הדיגיטלי מאופיין בדינמיות וחדשנות. במקביל, לשינויים שתצטרכו לבצע בפעילות הדיגיטלית בהתאם לתוצאות, תירצו להיות חלק מפלטפורמות עדכניות, אפליקציות רלוונטיות ורשתות חברתיות חדשניות, שבהן נמצא קהל היעד שלכם