מטרות ויעדים
חשוב להגדיר את המטרות והיעדים של הקמפיין, להתייחס לשאלות האם הקמפיין מיתוגי בבסיסו או ממוקד המרות. בהתאם לזאת להגדיר יעדים מדידים ברמת עלות-תועלת: כמות המרות(פעולות) עלות ממוצעת להמרה, ROI, כמות חשיפות, כמות כניסות ועלות ממוצעת לקליק.
קמפיינים מבוססי מילות חיפוש (PPC ) הם הבסיס לרוב הקמפיינים , כשמטרת הקמפיין הינה יצירת פעולות באתר: מכירות, הפניות עסקיות, הרשמה לניוזלטר, הרשמה למועדון לקוחות והורדת דמו.
דף נחיתה
הנכם נדרשים להגדיר מהו דף הנחיתה המתאים לקמפיין לצורך הפניית הגולשים, להחליט האם להקים דף נחיתה ייעודי לקמפיין וחיצוני לאתר או להפנות את הגולשים לאתר. במידה והחלטתם להפנות גולשים לאתר עליכם להגדיר האם להפנותם לדף הבית באתר או לדף נחיתה ייעודי. חשוב שדף הנחיתה יהיה מותאם לכל ההתקנים כולל טבלייט ומובייל.
עליכם לוודא כי דף הנחיתה מתאים למטרות הקמפיין, כך למשל, בקמפיין מיתוגי יידרש מיקוד על קריאטיביות בדף הנחיתה, לעומת זאת בקמפיין מכוון המרות יידרש מיקוד בהיבטי ההנעה לפעולה
אפשרויות הפרסום
עליכם לבחור את אפשרויות פרסום, בהן יעשה שימוש בקמפיין: מודעות טקסט, באנרים או סרטוני וידאו.
מדידה ובקרה
חשוב מאוד להטמיע מדידה תקינה, איכותית ומקצועית בכל אחד מערוצי השיווק: גוגל אדוורדס, גוגל אנליטיקס, click2call, A/B Testing וכלים נוספים בהתאם לסוג הערוץ השיווקי.
בעלות הקמפיין
חשוב לוודא כי הקמפיין הוא בבעלותכם ולא בבעלותו של מנהל הקמפיין, כשהקמפיין מנוהל על ידי מומחה PPC , כך שבמידה ותירצו להעביר את הקמפיין לניהולו של גורם אחר, תוכלו לעשות זאת בפשטות.
ותק, ניסיון ומקצועיות
מומלץ לבחון את ניסיונו הכללי של מנהל הקמפיין וניסיונו בתחום פעילותכם בפרט, תוך התייחסות לניהול קמפיינים בשוק הישראלי או בשוק הבינלאומי, סוגי המדיות ומנועי החיפוש, שבהם נוהלו הקמפיינים. כדאי לבחון באילו כלים עושה שימוש מנהל הקמפיין בתהליכי ההקמה, הניהול והמדידה.
הסמכה של גוגל
Google Adwords Certified Partner
מומלץ לבדוק האם מנהל הפעילות עבר הסמכה של גוגל בתכנית השותפים של גוגל אדוורדס. יחד עם זאת חשוב לציין כי ישנם מנהלי קמפיינים ותיקים, מנוסים ומוכשרים, המפגינים רמת מקצועיות גבוהה ללא כל הסמכה מגוגל אדוורדס.