אסטרטגיה שיווקית
התווית האסטרטגיה השיווקית בהתאם לעולמות התוכן של החברה או תחום העיסוק. תהליך זה מורכב ממיפוי נישה, מיפוי תחרותיות, מיפוי קובעי דעה ובחינת רשתות חברתיות רלוונטיות לפעילות. בשלב זה עליכם לבחור את המטרות הרלוונטיות לפעילותכם העסקית מתוך מגוון המטרות לפעילות ברשתות החברתיות:
- יצירת נוכחות ברשת האינטרנט וחיזוק שם המותג והחברה.
- הגדלת קהל לקוחותיכם.
- הפצת מסרים שיווקיים.
- יצירת “מועדון חברתי” בלעדי ואינטראקטיבי.
- הפיכת לקוחותיכם ללקוחות “נאמני חברה”.
- חיזוק קשרי לקוחות.
- שיפור איכות השירות ללקוחותיכם.
- יצירת ערכים מוספים לקהל היעד.
- יצירת פעולות כדוגמת, הפניות עסקיות, הרשמה לניוזלטר, הורדת דמו והורדת אפליקציות.
הקמת פעילות ברשתות חברתיות
תוכלו להקים בלוג וממנו ליצור קישוריות לעדכונים ברשתות חברתיות רלוונטיות או להקים פעילות בכל אחת מהרשתות החברתיות: להקים פרופיל עסקי או קבוצה בפייסבוק, להקים פעילות ב- Linkedin,Twitter,Google+, Pinterest, Instegram, Flicker או כל רשת חברתית אחרת המתאימה לקהל היעד שלכם ולתחום עיסוקכם.
פרסום ברשתות חברתיות
מרבית הרשתות החברתיות מציעות כלים לפרסום בשיטות מגוונות באמצעות מודעות טקסטואליות, באנרים וסרטוני וידאו. פרסום לאורך זמן מהווה אמצעי יעיל לבניית קהילת גולשים סביב המותג או החברה.
תהליך הפרסום מורכב ממספר שלבים
יצירת קריאייטיב
ניסוח מודעות והקמת באנרים
פילוח קהל היעד באופן מדויק ככל הניתן
הטמעת כלים למדידה של נתוני הקמפיין ותוצאותיו
אופטימיזציה של הקמפיין לצורך ייעול תוצאותיו
פיתוח אפליקציות
לאפליקציות השפעה מרובה על היקף החשיפה למותג, הגדלת קהל הלקוחות ויצירת ערכים מוספים לקהילת המותג. כוחן של האפליקציות טמון בהפצתן הוויראלית על ידי הגולשים.
ניהול פעילות ברשתות חברתיות
עליכם לנהל באופן שוטף, עקבי ולאורך זמן את הקהילה באמצעות יצירת נושאי שיח רלוונטיים, שמהווים תשתית פורה לאינטרקצייה הדו-כיוונית עם הקהילה.הפניה לקהל היעד מבוצעת במקום ובזמן, שנבחרו על ידו ולכן גוברת מידת נכונותו לחזק את הקשר עם המותג, להטמיע את מסרי החברה ולהגדיל את מידת מעורבותו. עליכם לייצר מגוון פעולות, שמטרתן לחזק את הקשר עם חברי הקהילה, להגביר את מידת מעורבותם, נאמנותם ומחויבותם (“engagment”) למותג או החברה. מומלץ להתוות אסטרטגיית תוכן בהתאם למטרות והיעדים, שהוגדרו, בתחילת הפעילות.
מעקב, מדידה ובקרה
המעקב אחר ניטור הפעילות ותוצאותיה חיוני לא רק להבנת תוצאותיה אלא גם להחלטה על נפח הפעילות העתידית בתחום. קיים מגוון מדדים, שעליכם לנתח בהתאם למטרות והיעדים, שהוגדרו, כדוגמת, גידול בכמות החברים בקהילה, גידול בכמות הלייקים, הגברת רמת המחויבות “engagemet” וגידול בכמות הפעולות, שהוגדרו בתחילת הפעילות.