"“המטרה היא לא לבנות פלטפורמה; אלא לחצות את כל הפלטפורמות”. מארק צוקרברג

דברו איתנו

שיווק דיגיטלי רב ערוצי


מהם אפיקי שיווק אפקטיביים לפעילות העסקית?

האם להשקיע בקידום אורגני (SEO) לטווח ארוך או לפרסם במנועי חיפוש (PPC) בטווח הקצר? כיצד למקסם את האפקטיביות בשלבים השונים של הפעילות הדיגיטלית? האם לבחור בשני מומחים שונים לניהול כל אחת מהפעילויות בהתאם לרמת ההתמקצעות או לבחור במומחה אחד לשני התחומים?

אין תשובה חד משמעית המתאימה באופן שווה לכל התחומים.  הבחירה בין חלופות שיווק תשתנה בהתאם לתחומי הפעילות העסקית ובהתאם למטרות והיעדים העסקיים. במרבית המקרים, ייעשה שילוב בין מספר חלופות ומספר ערוצים לייעול ומקסום התוצאות.

 חלופות בקידום אורגני (SEO) 

  •  קידום בתוצאות החיפוש בהתאם למספר מצומצם של מילות מפתח.
  • קידום בתוצאות החיפוש לפי קבוצת מילים בהתאם לתחומי פעילות.
  • קידום מוטה תנועה או  מוטה הפניות עסקיות, המאופיין באי הגבלה בכמות מילות המפתח, תוך התייחסות לביטויי "זנב ארוך".

 

חלופות לפרסום במנועי חיפוש (PPC)

  •  מודעות טקסט בחיפוש Google Adwords Search.
  • מודעות טקסט ברשת התוכן של גוגל  Google  Adwords Content.
  • באנרים ברשת התוכן של גוגל Google Display Network.
  • סרטוני וידאו ב- YouTube.

דברו איתנו

רוצים להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות נאמנים?

שיקולים בבחירת סוג הפעילות


תחום פעילות עסקית 

השימוש בערוצי הקידום והפרסום ישתנה מתחום פעילות אחד למשנהו בהתאם למחקר נישה ומחקר תחרות במנועי חיפוש. המחקר יכלול הגדרת מאפיינים לקהל היעד ודפוסי התנהגותו באינטרנט, ניתוח התנהגותם של המתחרים  ב- Web והתייחסות לנפח פעילותם.

סטטוס פעילות במנועי חיפוש

תהליך הקידום במנועי חיפוש ישתנה בהתאם לסטטוס פעילותו של האתר ב- Web. הפעילות שתידרש לקידומו של אתר חדש תהיה שונה במהותה מהפעילות באתר ותיק. באתר חדש נדרשת השקעה בתשתיות האתר: טכנולוגיה ותכני בסיס. באתר ותיק, לעומת זאת, פעילות הקידום תצריך השקעה בפיתוח עולמות תוכן בתוך האתר ומחוצה לו, התייחסות להיבטי הנעה לפעולה וקידום "תוצאות עשירות".

מטרות ויעדים

הפעילות במנועי חיפוש עשויה להכיל מגוון מטרות, כדוגמת, מיתוג ברשת והגברת החשיפה למותג והחברה, יצירת יתרון יחסי ובידול, הגברת כמות ההפניות עסקיות, הגדלת כמות המכירות, יצירת ערכים מוספים ללקוח, חיזוק קשרי לקוחות

לאחר הגדרת מטרות הפעילות נקבעים יעדים מדידים, כדוגמת, כמות חשיפות, מיקומי מילות מפתח, כמות הקלקות, עלות ממוצעת לקליק, כמות הפניות עסקיות, עלות ממוצעת להפניה, כמות מכירות, עלות למכירה, ROI.

תקציב ועלויות

לקביעת המסגרת התקציבית ישנו חלק בבחירת סוג הפעילות. בדומה למרבית התחומים מסגרת תקציבית נרחבת תאפשר להפיק תוצאות טובות יותר. אולם, להבדיל מתחומים אחרים, מומלץ לנהל את פעילותכם במנועי חיפוש כפעילות מונחית עלות- תועלת (ROI) ולהגדיל את המסגרת התקציבית בהתאם למונחים אלה.

היערכות תפעולית

קידום יעיל במנועי חיפוש ישפיע באופן ישיר על הפעילות העסקית בהנחה, שתבוצע היערכות תפעולית מתאימה. היערכות מסוג זה אמורה לכלול מתן מענה איכותי, מקצועי, אמין ומהיר לפניות הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים באמצעות האתר, תוך שילוב מערכות מדידה. היערכות תפעולית נרחבת תגייס את כל עובדי החברה למהלך ותהפוך אותם לחלק בלתי ניפרד ממנו. היערכות מסוג זה תמנף את הפעילות במנועי חיפוש ותייצר תוצאות טובות יותר.

מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם?

דברו איתנו
נגישות