קידום אתרים
"בעיקרון, המטרה שלנו היא לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ושימושי". לארי פייג’

דברו איתנו

קידום אתרים - SEO

קידום אורגני של האתר (אופטימיזציה) הוא תהליך, שמטרתו לשפר את מיקומי האתר בתוצאות האורגניות במנועי חיפוש.

גוגל שואף להציע לגולשים תוצאות חיפוש הרלוונטיות לסוג המידע המבוקש לפי מילות חיפוש, ביטויים ושאילתות מסוגים שונים. הוא  מבצע סריקות חוזרות ונשנות של כל דפי התוכן הקיימים ברשת האינטרנט ומדרג אותם בכל סריקה בהתאם למגוון אדיר של קריטריונים דינמיים. גוגל ומנועי חיפוש אחרים מנסים לשפר את רלוונטיות תוצאות החיפוש כל הזמן, על מנת שהגולשים יגיעו לאינפורמציה המבוקשת מהר.

תהליך ה- SEO  מורכב משינויים המבוצעים בתוך האתר ומחוצה לו לצורך התאמתו למנועי חיפוש, כולל היבטים טכנולוגיים וכלליים, לצורך שיפור מיקומים והגדלת התנועה לאתר, שמקורה בעיקר במילות מפתח וביטויים, שמקודמים בתוצאות החיפוש האורגניות.

הגדרת מטרות והצבת יעדים

 

בשלב הראשון עליכם לבחור את המטרות ולהגדיר את היעדים לפעילות במנועי החיפוש מתוך מגוון אפשרויות, כדוגמת: 

  • הגברת כמות הכניסות לאתר ממקורות תנועה איכותית וממוקדת.
  • הגדרת סוגי הפעולות, הרצויות באתר וקביעת יעדים מדידים לפעולות, שהגדרתם.
  • שיפור ההנעה לפעולה, שיפור שיעור יחסי ההמרה "Conversion Rate" ושיפור יחסי עלות-תועלת.
  • צמצום שיעורי הנטישה – Bounce Rate והגדלת זמן שהיה ממוצע באתר, תוך יצירת ההתאמה בין תכני האתר לבין חיפושי הגולשים.
  • מיתוג, הגברת חשיפה למותג והחברה ויצירת יתרון יחסי ב- Web.

דברו איתנו

רוצים להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות נאמנים?

ניתוח נישה וניתוח תחרות

 

בשלב השני עליכם לבצע ניתוח שיווקי ומחקר של תחום פעילות האתר. מומלץ לכלול במחקר התייחסות לנושאים הבאים:

  • בחינת הרגלי הגלישה של קהל היעד שלכם במנועי החיפוש.
  • אפיון התנהגותו של קהל היעד שלכם במנועי חיפוש.
  • ניתוח פעילותם של המתחרים במנועי החיפוש.
  • אפיון היתרונות היחסיים שלכם בהשוואה למתחרים.
  • הגדרת הנושאים החשובים לתחום פעילותכם העסקית.

 

ביטוי חיפוש ומחקרי מילים

 

תהליך בחירת מילות המפתח מורכב ממספר שיקולים מרכזיים:

  • כמות החיפושים שיש לכל מילת חיפוש.
  • מידת התחרותיות בכל מילת חיפוש.
  • רלוונטיות של מילות החיפוש לתחום פעילות האתר.
  • מידת המיקוד ושיעור ההמרה "Conversion Rate".

קיימות מתודולוגיות שונות לבחירת ביטוי חיפוש, שמשפיעות על כל תהליך ה- SEO: 

קידום לפי מספר מצומצם של מילות חיפוש, קידום לפי קבוצת מילים וקידום מוטה תוצאות עסקיות, שאינו מוגבל במספר מילות החיפוש המקודמות.


התאמה טכנולוגית של האתר למנועי חיפוש

 

היקפו של תהליך ההתאמה הטכנולוגית של האתר מושפע ממספר קריטריונים:

  • סוג התשתית הטכנולוגית, שנבחרה, לבניית האתר שלכם.
  • וותק האתר וותק דומיין האתר במנועי החיפוש.
  • שיקולי עלות-תועלת באופטימיזציה של האתר.

התאמה טכנולוגית של האתר שלכם למנועי חיפוש מהווה תשתית חיונית לקידומו האופטימלי. תהליך האופטימיזציה הטכנולוגית לאתר כולל התאמת קוד טכנולוגי, שינויים במערכת ניהול התכנים של האתר(CMS) והנחיות לקידום תמונות וסרטוני וידאו מתוך אתר לצורך הופעתם בתוצאות החיפוש האורגניות.

 

התאמת התכנים באתר

 

האתגר בכתיבת תכנים מתבטא ביכולת לשלב בין דרישות החברה לבין מתן מענה איכותי לצרכיי המבקר באתר. אתר אופטימלי הוא אתר דינמי המכיל תוכן עשיר ועדכני ומוטמעות בו מילות חיפוש בהתאם למחקרי המילים.

בתהליך התאמת התכנים למנועי החיפוש מומלץ לכלול תכנים ממספר סוגים:

  •  תכנים בתוך האתר והתאמתם למילות החיפוש, שהוגדרו בשלבי מחקר מילים.
  • שילוב תכנים מותאמים למילות החיפוש מחוץ לגבולות האתר.
  • פיתוח עולמות תוכן מתאימים לפוטנציאל החיפושים, למידת התחרותיות, למספר קהלי היעד, להיקף תחומי העיסוק, ליכולת להניע את הגולש לפעולה ולפוטנציאל העסקי.
  • יצירת מיקוד לתכנים, כך שהמבקר באתר יגיע לדף הנחיתה הרלוונטי לחיפוש.
  • ניתוח מעמיק של סוגי התוכן הקיימים באתר במונחי התקדמות במילות החיפוש, כמות התנועה הרלוונטית, כמות הפעולות, יחסי המרה – Conversion Rate, זמן שהיה ממוצע באתר, אחוז נטישה- Bounce Rate, מסלול הגלישה Funnel ופרמטרים נוספים בהתאם למתודולוגיית הקידום ולמטרות והיעדים, שהוגדרו בתחילת הפעילות.
 

התאמת היררכיית לינקים 

 

ישנה השפעה של היררכיית הלינקים הפנימית באתר ומחוצה לו על אופן ההתקדמות במנועי החיפוש. לצורך תהליך האופטימיזציה נדרשים מספר שינויים והתאמות על-בסיס קבוע במבנה הקישוריות של האתר:

  • התאמת מבנה הלינקים הפנימיים באתר.
  • יצירת קישורים חד-כיווניים רלוונטיים ואיכותיים לדפי האתר ממגוון מקורות איכותיים.

 

שיפור ההנעה לפעולה 

 

עליכם לבצע התאמות עיצוביות וטכנולוגיות לצורך הגדלת שיעורי ההמרה (Conversion Rate) באתר באמצעות מספר פעולות ניתוח, אבחון והסקת מסקנות.

  • ניתוח כמות הפעולות באתר בהשוואה לכמות הכניסות ויחסי המרה.
  • בחינת מסלול הגלישה של המבקר באתר.
  • התייחסות להיבטי UI וניתוח קריטריונים נוספים, שמסייעים בהבנת התנהגותו של הגולש בתוך האתר, תוך שימוש ב- Google  Analytics ותכנות סטטיסטיות נוספות.
  • הסקת מסקנות וביצוע שינויים עצוביים וטכנולוגיים, מדידת תוצאות הפעילות והשוואתה למצב הקודם באתר.
 

מדידה, בקרה והסקת מסקנות

 

מדידת תוצאות הפעילות מהווה חלק חשוב בתהליך האופטימיזציה לאתר. בהתאם לתוצאות הפעילות ניתן להסיק מסקנות לגבי יעילותם של מנועי החיפוש ותרומתם לפעילות העסקית.

בתחילת הפעילות מומלץ להפיק דו"ח תחילת עבודה, שיציג תמונת מצב מפורטת לגבי האתר, תוך התייחסות למספר קריטריונים:

  • מבנה האתר.
  • הופעתו של האתר במנועי החיפוש השונים.
  • מספר קישורים נכנסים, שיש לאתר שלכם.
  • מקורות התנועה לאתר.
  • קריטריונים נוספים, שחשובים לפעילותכם העסקית והדיגיטלית.
 

ישנה חשיבות רבה למדידת ההתקדמות של האתר במנועי חיפוש על בסיס קבוע בהתאם למטרות, היעדים והקריטריונים, שנקבעו בתחילת הפעילות:

  •  גידול בתנועה האורגנית באתר בהשוואה לתחילת פעילות, בהשוואה לאשתקד, בהשוואה לרבעון קודם ובהשוואה לחודש קודם.
  • גידול בכמות הפעולות, שהוגדרו בתחילת פעילות, בהשוואה לאשתקד, בהשוואה לרבעון קודם ובהשוואה לחודש קודם.
  • מעקב אחר התקדמות מיקומי האתר במילים הרלוונטיות בתוצאות חיפוש.
  • שיפור יחסי המרה, יחסי עלות- תועלת וקריטריונים נוספים, שהוגדרו בתחילת הפעילות.

מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם?

דברו איתנו
נגישות