“אסטרטגיה היא מערך של החלטות ופשרות, ההחלטה המכוונת להיות שונה”. מייקל פורטר

דברו איתנו

אסטרטגיה שיווקית

ניסיון מצטבר של מאות לקוחות, ארגונים וחברות, יזמים ועסקים, מוביל למסקנה ברורה אחת:  מרבית הלקוחות מבולבלים לגבי מטרותיה או חשיבותה של אסטרטגיה.

ריבוי ערוצי שיווק דיגיטלי, המשתנים באופן דינמי, מצריכים אימוץ שיטות ניהול חדשות. פלטפורמות חדשניות, פורטלים, בלוגים, אתרי אינדקס ואפליקציות, שצצים כפטריות לאחר הגשם. מגוון עצום של משווקים וחברות שיווק דיגיטלי, שמציעים מגוון אינסופי ומבלבל של שירותים ופתרונות. כל אלה מותירים את הלקוח מסוחרר ומבולבל מול עולם האפשרויות הבלתי מוגבלות בשיווק הדיגיטלי.

המציאות הנוכחית גורמת לחברות וארגונים רבים להשקיע תקציבים רחבי היקף במדיה הדיגיטלית ללא הוכחת אפקטיביות. המדיה הדיגיטלית הופכת להיות כלי מיתוגי בלבד, עוד ערוץ שיווקי…ומאבדת את ייחודה ויתרונה היחסי על פני ערוצי השיווק המסורתיים. מתוך ניתוח פעילות דיגיטלית של עשרות חברות וארגונים, המנהלים פעילות רחבת היקף, מתקבלת תמונה מצב עגומה: ארגונים משקיעים תקציבי דיגיטל בפעילויות, המאופיינות ברמת אפקטיביות נמוכה, תוך פספוס קהלי המטרה.

תהליך פיתוח אסטרטגי טומן בחובו ניתוח ומעקב אחר מבנים, אנשים ורעיונות. אסטרטגיה תכלול בבסיסה ניתוח פוטנציאל שוק, תחרותיות, ערכים מוספים ויתרונות יחסיים. אולם, התהוותה האפקטיבית של אסטרטגיה שיווקית תשקלל ערוצי שיווק דיגיטלי, שיטות ניהול אפקטיביות ומעל הכל תוצאות כמותיות במונחי ROI לצד השפעות מיתוגיות חיצוניות ופנים ארגוניות.

דברו איתנו

01אבחון
ניתוח הפעילות העסקית של הארגון ואפיקי שיווק דיגיטלי.
02הגדרה
התווית אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי
הגדרת מטרות וקביעת יעדים.
03יישום אסטרטגי
התאמה, תרגום ויישום
של תכנית השיווק האסטרטגי.
04שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי גלובלי מכוון להצלחה עסקית.
רוצים להמיר לקוחות פוטנציאליים
         ללקוחות נאמנים?

אסטרטגיה דיגיטלית

אסטרטגיית חווית לקוח היא הבסיס לגיבוש הפעילויות והאמצעים לאורך כל נקודות האינטראקציה הדיגיטליות עם קהל המטרה. בכל נקודות המפגש לאורך כל ערוצי השיווק נדרשת התייחסות והכוונה ברורה למערך הזהויות וההתנהגויות של קהל המטרה. הלימה בין מאפייני קהל המטרה למאפייני המותג, החברה, הארגון היא חיונית ליצירת חוויות אינטראקציה  ייחודית, אותנטית, המעניקה ערך מוסף דיגיטלי ללקוח.

בבסיס האסטרטגיה מונחים תכנון והגדרה של חזון, מטרות, יעדים והזדמנויות בעולם השיווק הדיגיטלי במטרה למקסם את תועלות הארגון.

גיבוש אסטרטגיה דיגיטלית מצריך ניתוח שיווקי מעמיק, תוך התייחסות למספר קריטריונים, המבוססים בשלב הראשון על האסטרטגיה השיווקית של הארגון: 

  • מהות פעילות החברה, ערכיה, מבנה החברה, החזון, מטרות הארגון, מותגים, מוצרים או שירותים.
  • הבנת פוטנציאל שוק והגדרה מדויקת של קהלי יעד.
  • ניתוח רמת התחרותיות , תוך התייחסות למתחרים ישירים ולמתחרים עקיפים.
  • הגדרת ערכים מוספים ויתרונות יחסיים.

במקביל פועלים ערוצי שיווק דיגיטלי מגוונים, פלטפורמות וכלים, המהווים נקודות מפגש ייחודיות עם קהלי המטרה של הארגון.

מבניית אתר אינטרנט  להקמת פרופילים במספר הולך וגובר של רשתות חברתיות ועד לפיתוח אפליקציות.. מפרסום בגוגל, קידום במנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות ועד לפרסום ברשת האינטרנט … פלטפורמות רבות ומגוונות כל כך, המצריכות ניהול ייחודי ומותאם לקהלי המטרה. אז היכן להתחיל את הפעילות הדיגיטלית? והיכן לסיימה? האם נדרשת נוכחות בכל ערוצי השיווק הדיגיטלי? ומהם הגבולות?  אין לכך תשובה חד משמעית. התשובה תהיה מורכבת ומותאמת למהות הארגון וסביבת פעילותו הדיגיטלית. בין היתר, נצטרך לתת מענה לנקודות ההתייחסות הבאות:

  • כיצד לתרגם את מהות פעילות הארגון, מוצריו ושירותיו למדיה הדיגיטלית? אילו תכנים לשלב? האם ליצור אזורי תוכן? כיצד להתייחס לוויזואליות?
  • מהו פוטנציאל השוק הדיגיטלי? האם הוא שונה מהותית מפוטנציאל השוק המוכר לכם מערוצי השיווק המסורתי? 
  • מהן זירות המפגש עם קהלי היעד? האם קהלי היעד במדיה הדיגיטלית שונים מקהלי היעד המוגדרים באסטרטגיה השיווקית של הארגון? כיצד נוכל לפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים, הצרכנים במקום ובזמן, שמתאים להם?
  • מהי רמת התחרותיות? מיהם המתחרים? האם המתחרים במדיה הדיגיטלית שונים מהותית מהמתחרים המוכרים לכם בערוצי השיווק המסורתי?
  • מהן מטרות הפעילות הדיגיטלית? כיצד תגדירו את היעדים הכמותיים?
  • מהם אפיקי השיווק הדיגיטלי המתאימים? כיצד תבחרו את ערוצי השיווק הדיגיטלי המתאימים מתוך מכלול עצום של פלטפורמות ורשתות חברתיות?
  • מהי רמת הנוכחות שתידרש מכם באפיקי השיווק הדיגיטלי? מהי ההיערכות השיווקית והתפעולית הנדרשת?
  • אפקטיביות – כיצד תגדירו אפקטיביות? מהם המדדים להצלחה? כיצד תמדדו את תוצאות הפעילות?

עולם השיווק הדיגיטלי מאופיין בדינמיות וחדשנות. במקביל, לשינויים שתצטרכו לבצע בפעילות הדיגיטלית בהתאם לתוצאות, תירצו להיות חלק מפלטפורמות עדכניות, אפליקציות רלוונטיות ורשתות חברתיות חדשניות, שבהן נמצא קהל היעד שלכם.

מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם?
דברו איתנו